APŠVIETIMO ĮTAKA SPALVOS IŠVAIZDAI
Ta pati spalva naudojama, pavyzdžiui, pietinėje kambario dalyje, kitaip atrodys tekant saulei, per pietus ir saulėlydžio metu. Be natūralaus apšvietimo spalvos išvaizdai kambaryje didelę įtaką turi dirbtinis apšvietimas, kuris protingai ir apgalvotai išdėstytas gali puikiai formuoti paviršių.
Dirbtinis apšvietimas gali būti:
- pagrindinis viršutinis, šviesus ir dominuojantis – papildomai praskaidrina spalvas ir išryškina jų toną, iš principo neturi įtakos spalvoms, nebent naudojamas šalto, melsvo atspalvio fluorescentinis apšvietimas;
- šoninis, pritamsintas, išsklaidytas suteikia jaukumo, intymumo pojūtį, patamsina spalvas, pagilina, puikiai derinamas su šiltomis spalvomis;
- aštrus, taškinis, ypač halogeninis, pabrėžia spalvas, jas atskleidžia, išryškina, puikiai tinka su šaltomis spalvomis, bet gerai atrodo ir su šiltomis;
- mišrus – galima įjungti du ar tris šviesos šaltinius ir visas kambarys bus apšviestas parodant jo koloristiką visu jos grožiu.
Panašiai ir natūrali šviesa gali turėti skirtingų atspalvių ir spalvų:
- tekančios saulės – anksti ryte šilta, vėliau šalta, aštri, sutelkta šviesa, pabrėžia šaltas spalvas ir atvėsina, laužia šiltas spalvas;
- pietų, baltas neutralus, labai šviesus – šviesina pastelines spalvas taip, kad tampa beveik baltos;
- saulėlydžio, šilto, oranžinio, o vėliau raudono atspalvio – paryškina gilesnius šiltų spalvų tonus, laužia, suteikia šilumos šaltoms spalvoms;
- poliarizuotas, kontrastinis – kai dangus yra žydras, ar net tamsiai mėlynas su juo plaukiančiais baltais debesimis – tokia šviesa yra šalta, pabrėžia šaltus tonus ir vėsina šiltus, tačiau abiem atvejais išryškina paslėptus, prislopintus šių spalvų atspalvius;
- debesuotą dieną – spalvų atžvilgiu blankus, plokščias, neutralus, bet jas daro mažiau išraiškingas, plikesnes.
Todėl, sienas nukreiptas į šiaurę ir rytus geriausiai dažyti šviesiomis ir šiltomis spalvomis, o šaltas spalvas geriau naudoti pietinėms ir vakarinėms sienoms.